11 i 12 kwietnia uczniowie klas 2A oraz 2B udali się – wraz ze swoimi wychowawcami i opiekunami – na wycieczkę do stolicy. W ramach tak zwanego „Projektu Warszawa” zwiedzali miasto, jego najważniejsze muzea oraz wzięli udział w laboratoriach w Centrum Nauki Kopernik.

Po wczesnej pobudce i kilku godzinach spędzonych w autobusie dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik, które było pierwszym punktem naszej wycieczki. Mieliśmy okazję wykonać wiele doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, wszechświata, urządzeń i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Po podziale na grupy wzięliśmy czynny udział w laboratoriach z zakresu chemii, fizyki oraz robotyki.

Po przedpołudniu spędzonym na wykonywaniu doświadczeń udaliśmy się na spacer po Warszawie. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się kolumna króla Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się z przewodnikiem. Poznaliśmy życie dzisiejszej Warszawy i związane z nim tempo, wielokulturowość oraz tragizm historii miasta, którego skomplikowane dzieje miały ogromny wpływ również na los całego państwa. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć najpopularniejsze – z turystycznego punktu widzenia – punkty Warszawy, w tym między innymi Plac Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza i Krakowskie Przedmieście.

Mając już „w nogach” przynajmniej kilka kilometrów, z wielką radością udaliśmy się komunikacją miejską do hotelu, który okazał się dla wszystkich bardzo pozytywnym zaskoczeniem.  Następnego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się i opuściliśmy hotel, udając się autobusem w dalszą podróż. Oglądaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Belweder. Zatrzymaliśmy się przy pomniku Fryderyka Chopina, a następnie udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Dzięki temu na chwilę mogliśmy poczuć się jak Stanisław Wokulski i Izabela Łęcka, którzy w „Lalce” Prusa tak chętnie udawali się na przechadzki po alejkach Łazienek.

Następnym punktem wycieczki było Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN („Polska” lub „tutaj odpoczniesz” w języku hebrajskim), dokumentujące wielowiekową historię Żydów w naszym kraju. Przez dwie godziny byliśmy oprowadzani przez przewodników po wielkim gmachu na wskroś nowoczesnej placówki, przesiąkniętej historią oraz pełnej wystaw, zdjęć, opisów czy multimedialnych ekspozycji, których zadaniem jest przybliżenie dziejów ludności żydowskiej na ziemiach polskich. Ostatnim punktem wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam oprócz wystaw mogliśmy również obejrzeć projekcję filmową obrazującą wygląd Warszawy po upadku powstania.

Po opuszczeniu muzeum wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną. Podczas tego wyjazdu mieliśmy okazję zobaczyć wiele interesujących miejsc, znajdujących się w Warszawie. Cały czas towarzyszyła nam pozytywna atmosfera. Pomimo zmęczenia, spowodowanego wczesną pobudką i kilkugodzinnym zwiedzaniem, byliśmy bardzo zadowoleni. Mamy nadzieję, że jesienna wycieczka do Warszawy, w której udział wezmą uczniowie obecnych klas pierwszych, będzie dla nich równie udana.